tak mudah dan tak senang , cinta bukan pada rupa

sebenarnya kalau siapa yg benar2 mengenal aku,, aku ni bukan senang nak jatuh cinta. dan jujur aku katakan , aku tak pernah jatuh cinta sebab rupa seseorang . pada aku yang ada pada seseorang tu , biarlah aku hargai. dan sebenarnya apa yg kita nampak fizikal ni ,hanay sementara saje, 
macam ginilah , mudah je aku cakap. jika insan yang kamu sayang tu tiba2 dapat musibah yg menyebabkan fizikal nya sudah tidak seperti dulu,adakah kamu akan tinggalkan dia terus, kalau kamu sayang atas dasar rupa fizikal, mesti kamu akan tinggalkan dia,
walaupun ada yg menyangka aku ni seperti ramai kenalan, tapi sebenarnya aku tidak seperti apa yg difikirkan . aku masih dapat membezakan mana satu cinta dan sahabat, sebab tu jika dan andai kata aku memberi hati aku pada seseorang  aku pasti akan menyintai nya sepenuh hatiku, usah lah ragu dan sangsi. aku tak pernah mempersoalkan kekurangan orang lain,dan tak pernah mahu membezakan , kerna apa yang aku percaya seseorang tu boleh berubah, sebab tu lelaki tu sendiri perlu tahu memasak, bangun pagi. pergi pasar. membaca al-quran . solat dan perkara yang dirasakan penting untuk jadi lelaki yang bertanggungjawab. aku cuba persiapkan diri aku, sebab andai pun ada kelemahan orang lain,sekurangnya aku tak kekok untuk melakukan sesuatu tentang kehidupan seharian dan boleh bersabar mendidik seseorang. 



-nurul-



Comments